September 2010

September 29, 2010

BetamotorはEvo 2011年モデルを正式発表しました。

管理人です。
昨日ベータ本社のhPを見たら
Betamotor本社ではTrial Evo 2011年モデルを正式発表していました。
http://www.betamotor.com/it
Evo 2011model





特徴(英文のまま掲載)
  • New engine position, higher and forward, it shifts and raises the center of gravity and improves riding uphill and handling stability.
  • New engaged gears with zero degrees profile. They make it easier to change gear.
  • A new drain plug on the air box bottom has been fitted. It allows you to drain the water and ensures an easier maintenance especially in extreme conditions. Also the air filter box has a new design that improves water resistance.
  • New exhaust: besides being lighter (-200 grams.) it offers a more linear power delivery (for EVO 250/290 2T only).
  • Lower handlebar position: moving forward the riding position, improves traction and allows a more efficient riding uphill. Perfect for steps where sudden accelerations are required.
  • New rear wheel rim (-500 grams). In addition to saving weight it ensures complete pressure reliability as no sealing band is required.
  • New shock absorber spring. The stronger spring stiffness improves the static sag which makes the shock more effective when absorbing obstacles. Also, the new cone shaped bump rubber allows the shock to work more progressively under extreme conditions.
  • New brake and clutch levers: improved working and lighter feel.
  • Brand new engine head brackets: they stiffen the bikes architecture and dampen vibration more effectively.
  • New larger screws (M6) for rear fender fastening. Larger than the 2010 Evo which makes the bike easier to maintain.
  • New rear master cylinder with integrated oil tank: more practical and efficient which reduces weight and offers a more compact design.
  • Brand new 2011 colour: an aggressive dark grey combined with a high impact decals kit which gives the bike a very aggressive modern look.
 

suspensionsrus at 22:42|PermalinkComments(0)TrackBack(0) トライアル 

September 11, 2010

Beta Evo 2011年モデル発表!!!!5

管理人です。
本日やっと探し出しました。
Beta Evo 2011年モデル発表です!
写真1、写真2

Beta Evo 2011a







Beta Evo 2011b







主な変更点を書いておきます。
1)フレームが”黒”に変わっています。
2)海外のリーク通りリアのホイルがRTL風に
3)エンジンのフレーム取り付け位置が高くなった。
(マスの集中化と安定化のため)
4)新しいギアボックス”Zero degrees"とは!?
5)新しいエアボックスの採用で水抜きが楽に
6)新しいエアクリーナーの採用で防水性が高まった
7)ハンドルの位置が下がった。
8)タイヤも軽くなった(light?)
9)リアのサススプリングが固くなりました。
10)リアサスのセッテイングも変わりました。
11)リアブレーキのマスターが小型軽量に
12)取り付けネジが小型に
13)レバーの形状を見直し
14)新しい軽量Exhaustが2Qに出るようです。(Option?)

★非常に楽しみなBeta Evo 2011年モデルですが、フレームが黒に変わりちょっと簡単に転倒出来なくなったなぁ~と気にするのは私だけ?

注:上記情報は間違っているかもしれません。Beta本社または正規代理店にて正式な発表をご確認ください。


 

suspensionsrus at 02:07|PermalinkComments(0)TrackBack(0) トライアル